OPLEGGER
ZELFDRAGENDE STRUCTUUR
De laadbak is in de lengte vervaardigd uit één stuk. Daarbij zijn de vloer en zijkanten vervaardigd zijn uit één staalplaat HARDOX 450 zonder lasnaden.
AFWEZIGHEID VAN EEN CHASSIS
Door de zelfdragende uitvoering wordt een chassis bij deze oplegger overbodig. De oplegger is dus 200mm lager dan een traditionele kipper, wat het laden aanzienlijk vergemakkelijkt.
VEILIGHEID
De lading wordt horizontaal uitgeduwd door middel van een hydraulisch aangedreven duwblad. Het kantelen van trekker en oplegger, alsook lichamelijke ongelukken, worden op deze manier volledig uitgesloten. De menselijke tussenkomst onder de laadbak is niet langer een gevaar, omdat de lading niet meer verticaal gelost wordt.
GEWICHT
Omwille van de zelfdragende uitvoering van deze oplegger, is een raam niet meer van toepassing. Dit resulteert in een gewichtsbesparing van ongeveer 800 kg ten opzichte van andere klassieke opleggers. Daarmee maken we noodzakelijke meergewicht van een Pusher tov een klassieke kipper toch zo klein mogelijk.
ZWAARTEPUNT
Daar er geen chassis meer aanwezig is, verlaagt het zwaartepunt van de oplegger met 200 mm. Als gevolg hiervan verhoogt de stabiliteit van de oplegger, wat de veiligheid in alle omstandigheden ten goede komt.
COMPACTE ONTLADING
De inhoud van de oplegger, horizontaal uitgeduwd door het duwblad, kan naargelang de behoefte, zowel uitgestort worden op een hoop als verspreid over een langere afstand. Het gevaar voor het afrukken van elektriciteitskabel of boomtakken wordt door het horizontaal ontladen uitgesloten. Het ontladen in tunnels, loodsen of andere plaatsen met beperkte hoogte vormt geen probleem meer.
AËRODYNAMISCHE CONSTRUCTIE
De afgeronde vorm van zowel de voorkant als de achterdeur van de oplegger, alsook het verminderde gewicht ten opzichte van een klassieke kipper, verlaagt het verbruik van brandstof met zo’n 2,5l/100km